Weer thuis... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Respect All - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Respect All - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Door: respect2all

Blijf op de hoogte en volg Respect

22 Oktober 2011 | Nederland, Nijmegen

Lieve polengangers,

Wat een geweldige week en wat een fantastische groep om nooit meer te vergeten!

Blijf het echt zo'n mooi project vinden met elk jaar weer een bijzondere week in Polen! Je bent echt samen op reis, maar iedereen doet andere ervaringen op en iedereen leert verschillende dingen. Iedereen is anders, maar we waren toch samen een!!!

Ik wil iedereen nog een keer bedanken voor jullie inzet, gezelligheid, lieve woorden en vooral voor jullie vertrouwen! Ouders wil ik ook graag bedanken voor het vertrouwen, want jullie hebben jullie kinderen in deze zware maar mooie week toch aan ons toevertrouwd!

Het was erg stil gisterenavond...wel fijn, want kon ik nog even heerlijk terug denken aan onze reis! Ga nu snel aan de foto's en de film dus kan nog effe nagenieten haha...

Respect 2 all, respect 2 u!!!

Dikke knuffel Suus

  • 22 Oktober 2011 - 20:21

    Annis:

    Ben het helemaal met je eens! Trouwens, ik heb een hyve aangemaakt waar de leerlingen foto's etc kunnen delen: r2all2011.hyves.nl

  • 23 Oktober 2011 - 12:05

    Fabien:

    Heb echt super genoten! Elke morgen als ik in me bed lig denk ik er nog even aan. Bedankt voor de reis! ;)

  • 24 Oktober 2011 - 08:58

    Wendelien:

    Goedenmorgen Suus

    Wij hebben nog een goed weekend gehad, we zijn erg blij dat Merthe mee is geweest. Het is voor haar een hele leerzame week geweest. We willen jullie dan ook nogmaals hartelijk bedanken voor de geweldige week. xxxxWendelien Gerard Merthe

  • 24 Oktober 2011 - 09:49

    Sarah:

    Lieve allemaal,
    Ik mis jullie ;-)
    Wat was het afkicken na deze week met jullie, zeker toen Paola en ik jullie zagen vertrekken en wij even alleen achter bleven in dat grote, lege huis....
    Deze ervaring zal ik voor altijd koesteren.
    Ik ben zo blij dat ik jullie allemaal heb leren kennen! Jullie zijn kanjers.

    Tot gauw hoop ik, laten we contact houden!

    Lieve groet, Sarah

  • 27 Oktober 2011 - 14:52

    Merthe:

    beetje laat maar toch nog een berichtje.
    polen was een week om nooit te vergeten het is zo'n mooie ervaring en je leert de groep nog beter kennen en te gaan vertrouwen.
    en wat fabien ook zegt ik denk nog elke dag aan deze geweldige reis en ik mis het stiekem ook wel een beetje.
    dit project mag zeker niet stoppen!

    Bedankt voor deze geweldige reis!

    Liefs Merthe

  • 11 November 2011 - 11:35

    Cindy:

    Ik mis polen heel erg, we hebben nogsteeds een hechte groep, dus ik hoop ook dat het zo blijft.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Respect

Van 14 t/m 21 oktober gaat Helicon VMBO Groen Nijmegen met 20 leerlingen naar Oswiecim, Polen, voor een bewustwordingstraining. Het Auschwitzproject is bedoeld om te laten zien waartoe discriminatie en uitsluiting in extreme vorm kunnen leiden. De trainingen zijn interactief en bestaan uit spelactiviteiten, debat met elkaar en één op één discussies. In de training is veel aandacht voor de bestrijding van alle vormen van discriminatie, zoals homofobie, antisemitisme en islamofobie. De studieweek sluit naadloos aan op het project Respect2All dat Helicon Groen enkele jaren geleden op de school is gestart. De school wil zijn leerlingen laten zien, dat iedereen in de samenleving recht heeft op respect en het recht om geaccepteerd te worden zoals hij of zij is, ongeacht religie, seksuele geaardheid of kleur. Respect2All is een succes geworden. De jongeren ervaren in de trainingen die zij in dit kader kregen, dat zij hoe jong ook kunnen bijdragen aan een harmonieuze samenleving, In 2009 kreeg de school het predicaat Artikel 1 School (school zonder discriminatie). Na de studieweek in Polen worden de leerlingen opgeleid om hun medeleerlingen te trainen. Zo worden zij de Respect2All ambassadeurs voor hun medeleerlingen en wordt het programma ingebed in het curriculum van de school.

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1521
Totaal aantal bezoekers 20644

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

Respect2All naar Polen

Landen bezocht: