Polen dag 5 - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect All - WaarBenJij.nu Polen dag 5 - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect All - WaarBenJij.nu

Polen dag 5

Door: respect2all

Blijf op de hoogte en volg Respect

19 Oktober 2011 | Polen, Skidziń

Polen dag 5

Door het dreamteam: Maarten, Suzanne en Annis

Gezocht: ID!

'Heb jij enig idee waar ik mijn portomonee heb gelaten?' uhm 'ook mijn ID zit erin'.
Nee dat hadden we niet. Meneer zelf ook niet meer. Bij de begeleiding lichte paniek, meneer nog steeds in relax stand.
Het CSI team kwam in beweging en splitste zich op. Annis sprintte met de laptop onder haar arm naar de wifi zone en Maarten en Suus deden sporen onderzoek in de vila en wijde omgeving.
Annis had inmiddels contact met de Nederlandse Ambassade en Maarten en Suus worstelden zich door de lege chipszakken en vieze sokken.
Helaas, geen portomonee in de vila, wel een vreemde sokkenlucht.
Ondertussen had het team zich weer samengevoegd. Beata werd met vele gebaren ondervraagd, Maarten pluisde het internet af naar telefoonnummers van KL Auschwitz en Annis zat nog steeds met Dhr Zigzag aan de telefoon.
Plots kwam oplossing, vanuit Cyprus, door de moeder van meneer. Er was nog een paspoort in huize meneer. DHL onderweg, in huize meneer paspoort opgezocht, geld geregeld en adres letter voor letter doorgebeld.
Net een berichtje gekregen: het paspoort is onderweg naar Polen! Het dreamteam zal niet rusten voor het paspoort morgenmiddag in Skidzin is.
Wie o wie is meneer? Degene die dit als eerste raadt in de reacties, krijgt een uitje kado.

Door: Lianne
Het is bijna zover, nog 2 nachtjes slapen en weer naar Holland. Het is hier super gezellig met zijn allen alleen soms hebben we wat meningsverschillen en dan ontstaat er weer een ruzie. Maar gelukkig is dat meestal snel opgelost omdat de band in de groep zo groot/hecht is dat dat overwint. Ik hoop dat deze 2 nachten nog een groot succes worden en dat we met een vrolijke groep terug komen.
Xxx Lianne

Door: Birgit
Woorden schieten me te kort
Wat we hebben beleefd en geleerd
Zal niet vergeten worden.
Mooie dingen en leuk gelachen
Zal bij ons blijven
Namen van mensen
Waar we om geven
Staan in ons hoofd geschreven
En worden niet vergeten
We missen onze familie en vrienden
Maar we komen terug als een leuke lieve groep
xxx Beertje

Morgen de laatste trainingsdag. We lezen de reacties steeds voor, super leuk! Al zijn we er soms lang mee bezig (wat veel reacties!) maar iedereen is stil. Dat zegt wel wat bij deze groep!

• 19 Oktober 2011 - 18:30

Paulien:

Wat een verhaal over de ID je maakt wat mee en wat leuk om het thuis front uit te dagen met de vraag wie is meneer. Ik wil wel een gokje je wagen en ik denk dat meneer Maarten is. Beertje wat een mooi gedicht. Hoop dat de BBQ lekker was. Voor straks lekker slapen alle en tot vrijdag. Knuffel voor jullie alle en wederom een dikke kus voor de egel XXX liefs Paulie

• 19 Oktober 2011 - 18:42

Annelies Smits:

Gelukkig is meneer niet mijn meneer....

Moet wel lachen om het beeldend vertelde verslag.

Succes.

• 19 Oktober 2011 - 18:59

Wendelien:

de meneer is??? gelukkig is Merthe geen meneer.
    Morgen alweer laatste dag, als je terug kijkt gaat het snel maar als ik voorruit kjik is het best nog lang tot vrijdag 14.00, ben blij als het zover is.
    Hoop dat jullie nog veel plezier hebben morgen. geniet er nog maar van. xxxx voor iedereen maar speciaal voor Merthe

• 19 Oktober 2011 - 19:09

Lonneke Knegtel:

Hahaha, op de een of andere manier zie ik het helemaal voor me, vooral de uitleg aan Beate! Goed bezig dreamteam.
    Groetjes Lonneke

• 19 Oktober 2011 - 19:34

Francien:

wat fijn om te weten dat er ook daar een vreemde sokkenlucht bestaat en er ook daar een chaoot rondloopt die zijn spullen misplaatst. hopelijk kan de chaoot op tijd met jullie terugreizen en anders zijn jullie in ieder geval van die vreemde sokkenlucht af.maar als het dan over maarten de merel gaat dan kan hij gelukkig zelf zijn vleugels uitslaan en naar huis vliegen.maar van de andere kant merels hebben toch geen sokken nodig, dus wie is het dan

• 19 Oktober 2011 - 19:35

Bert Kwakkel:

Complimenten aan het dreamteam. Sterke verhalen achteraf zijn leuk, maar op het moment dat ...
    Goed opgelost. Vertrouwen zoals altijd weer waar gemaakt.

• 19 Oktober 2011 - 20:25

Gitty:

Mooi gedicht meid,ben trots oje. maak er nog mooie dagen van met de groep en
    succes met de laatste trainingsdag.

veel liefs xxxx

• 19 Oktober 2011 - 20:26

Gaël En Koen:

Ja, Fabientje. Je had hier het huis weer goed op z'n kop, haha. Gelukkig hebben wij jouw paspoort kunnen vinden en die is nu inderdaad onderweg.

Jammer dat ik je niet meer heb gesproken, heb m'n telefoon goed in de gaten gehouden, maar helaas.

Liefs van ons

• 19 Oktober 2011 - 20:55

Ouders Tamara:

Jezus mina wat een toestand! En je zult zien dat de portemonnee met ID wordt gevonden voordat het paspoort arriveert. Overigens wordt hier gedacht dat het alleen maar een leuk raadseltje is, maar ik zie het al helemaal gebeuren.
    Ik hoop dat jullie morgen nog een relaxte dag hebben, welterusten en tot vrijdag allemaal.
    Veel liefs, fam. Tijger

• 19 Oktober 2011 - 21:16

Jordy :

Hmm ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat boyd zijn ID kwijt is geraakt haha.

Hoe is het daar? ik lees dat jullie het goed naar jullie zin hebben?! (=

Gegroet Jordy

• 19 Oktober 2011 - 21:17

Jordy:

O haha faal het antwoord staat er gewoon al hahaha =P

Nouja :P

Gegroet Jordy

• 19 Oktober 2011 - 22:08

Theo Bouwman:

Hé Boyd, leuk te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Maar het wordt nu wel tijd da je terugkomt, ik sta al drie dagen in Eindhoven te wachten en het is behoorlijk koud.

groetjes Opa.

• 19 Oktober 2011 - 22:12

Els Bouwman:

Hé Boydje en de rest!
    Hier is Ohmimimi weer. Het is al laat, we gaan Bruno nu uitlaten en dan naar bed. Toch wil ik eventjes zeggen dat ik heel veel van je hou. Doe iedereen daar de hartelijke groeten en een hele fijne leerzame laatste dag gewenst.
    Aldus Ohmimimi xxx

• 20 Oktober 2011 - 06:39

Karola:

Ik denk dat het meneer Bever is die zijn intenditeitskaart is vergeten. Is naatuurlijk wel dom maar gelijkertijd ook spannend of het wel op tijd zal aan komen. Goed te horen dat het goed met jullie gaat en dat jullie het er naar de zin hebben. Ik wens jullie dan ook een goede terug reis voor aanstande vrijdag.

(anneloes we kunnen niet wachten totdat je weer thuis bent) XXX

• 20 Oktober 2011 - 09:34

Lonneke Knegtel:

Toch interessant dat ik en met mij Jordy en Karola dachten dat Boyd het was die zijn ID kwijt was. Haha wat voor indruk maak jij Boyd....? Heeft Jordy nu de prijsvraag gewonnen? Wat voor tripje wint hij? Mag hij volgend jaar nog een keertje mee naar Polen? Ik hoop dat jullie vandaag heer F. zijn paspoort ontvangen en iedereen opgelucht adem kan halen.
    Groeten Lonneke

• 20 Oktober 2011 - 09:36

Lonneke Knegtel:

...en natuurlijk hoop ik dat de groep vandaag scherp is bij de training! Zet hem op allemaal.....ik denk aan jullie (haha)
    Groeten Lonneke

• 20 Oktober 2011 - 10:34

Fam Van Den Hoogen:

hoi allemaal
    er is er altijd wel een die de spanning hoog weet op te voeren (ha ha)
    maar alles is weer goed opgelost zo als wij ook wel hadden verwacht
    en de kamer is meteen op geruimt door het zoeken natuurlijk !!!!!!!!!
    nu nog een nachtje slapen en wij zie je (rat) eindelijk weer kusje
    morgen succes met het inpakken van jullie tassen
    pa &ma

• 20 Oktober 2011 - 11:05

Moeder Van Meneertje:

Bedankt dreamteam voor al het regelwerk en goede zorgen voor meneertje. Wij zijn wel wat gewend van ons meneertje, maar dat hij dit voor elkaar zou krijgen... Gelukkig is het paspoort inmiddels gearriveerd en zien we meneertje morgen weer terug. Wij zijn benieuwd naar alle verhalen, zeker is wel dat jullie het goed hebben met elkaar!

• 20 Oktober 2011 - 15:05

Ouders Isis:

Hallo daar allemaal

zit er al weer bijna op
    we zijn héééél benieuwd naar de verhalen, fijn dat jullie zo goed met elkaar zijn geweest. Is ook niet niks !
    have a good flight en Isis, vanavond lekker weer bij elkaar thuis!!!!

tot dan...allemaal een groet van harold en madelon en een dikke knuffel voor jou Isis ***

• 20 Oktober 2011 - 15:24

Suus Bouwman:

Hi Boyd,

Nog 1 nachtje en dan kom je weer thuis!
    Eindelijk , de week leek wel een maand. Hahaha
    Nog een hele fijne avond en geniet er met zijn allen van.
    Fijne reis allemaal en tot morgen op Eindhoven.

xxxxxxxxxxxxxx mama

• 20 Oktober 2011 - 16:56

Harry:

nog een nachtje en dan naar huis met een rugzak vol ervaringen? Het wordt wel tijd dat jullie terug komen want ik begin me toch wel wat zorgen te maken? Kreeg een sms van Kim met daarin de tekst "eerst was ik Kim daarna moslim dan weer een man en daarna een travestiet" Dan begin je jezelf toch aftevragen wat ze daar in Polen aan het doen zijn! Maar ik blijf goede hoop houden dat het allemaal goed komt. Nou dames en heren nog een goede nachtrust gewenst en wat zullen alle ouders/opa's/oma's/broers/zussen en partners van de begeleiding blij zijn als we jullie weer terug zien in Eindhoven.

Respect

Van 14 t/m 21 oktober gaat Helicon VMBO Groen Nijmegen met 20 leerlingen naar Oswiecim, Polen, voor een bewustwordingstraining. Het Auschwitzproject is bedoeld om te laten zien waartoe discriminatie en uitsluiting in extreme vorm kunnen leiden. De trainingen zijn interactief en bestaan uit spelactiviteiten, debat met elkaar en één op één discussies. In de training is veel aandacht voor de bestrijding van alle vormen van discriminatie, zoals homofobie, antisemitisme en islamofobie. De studieweek sluit naadloos aan op het project Respect2All dat Helicon Groen enkele jaren geleden op de school is gestart. De school wil zijn leerlingen laten zien, dat iedereen in de samenleving recht heeft op respect en het recht om geaccepteerd te worden zoals hij of zij is, ongeacht religie, seksuele geaardheid of kleur. Respect2All is een succes geworden. De jongeren ervaren in de trainingen die zij in dit kader kregen, dat zij hoe jong ook kunnen bijdragen aan een harmonieuze samenleving, In 2009 kreeg de school het predicaat Artikel 1 School (school zonder discriminatie). Na de studieweek in Polen worden de leerlingen opgeleid om hun medeleerlingen te trainen. Zo worden zij de Respect2All ambassadeurs voor hun medeleerlingen en wordt het programma ingebed in het curriculum van de school.

Actief sinds 11 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 20643