Lieve ouders - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Respect All - WaarBenJij.nu Lieve ouders - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Respect All - WaarBenJij.nu

Lieve ouders

Blijf op de hoogte en volg Respect

12 Oktober 2014 | Nederland, Nijmegen

Er is weer WiFi, daarom nu het verslag van gisteren.

Vandaag hebben we veel dingen gedaan. We hebben trainingen gehad vanAgnes en Paola. We zijn vandaag veel meer over elkaar te weten gekomen. We hebben onder andere een woorden gemaakt over ons zelf en dat besproken. We hebben een leuke groep en worden steeds hechter. Het eten gaat wel alleen het is heel anders. We missen jullie, maar we hebben het heel erg naar onze zin. De WiFi doet het niet meer maar we proberen te overleven.

Kusjes Nina en Eva

• 15 Oktober 2014 - 21:00

Claudia:

Hallo lieve mensen, ik hoop dat iedereen het Naar zijn zin heft en jullie weer veiling this komen! Xxx

Respect

Van 14 t/m 21 oktober gaat Helicon VMBO Groen Nijmegen met 20 leerlingen naar Oswiecim, Polen, voor een bewustwordingstraining. Het Auschwitzproject is bedoeld om te laten zien waartoe discriminatie en uitsluiting in extreme vorm kunnen leiden. De trainingen zijn interactief en bestaan uit spelactiviteiten, debat met elkaar en één op één discussies. In de training is veel aandacht voor de bestrijding van alle vormen van discriminatie, zoals homofobie, antisemitisme en islamofobie. De studieweek sluit naadloos aan op het project Respect2All dat Helicon Groen enkele jaren geleden op de school is gestart. De school wil zijn leerlingen laten zien, dat iedereen in de samenleving recht heeft op respect en het recht om geaccepteerd te worden zoals hij of zij is, ongeacht religie, seksuele geaardheid of kleur. Respect2All is een succes geworden. De jongeren ervaren in de trainingen die zij in dit kader kregen, dat zij hoe jong ook kunnen bijdragen aan een harmonieuze samenleving, In 2009 kreeg de school het predicaat Artikel 1 School (school zonder discriminatie). Na de studieweek in Polen worden de leerlingen opgeleid om hun medeleerlingen te trainen. Zo worden zij de Respect2All ambassadeurs voor hun medeleerlingen en wordt het programma ingebed in het curriculum van de school.

Actief sinds 11 Okt. 2011
Totaal aantal bezoekers 20633