Polen, laatste dag! - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect All - WaarBenJij.nu Polen, laatste dag! - Reisverslag uit Skidziń, Polen van Respect All - WaarBenJij.nu

Polen, laatste dag!

Door: respect2all

Blijf op de hoogte en volg Respect

20 Oktober 2011 | Polen, Skidziń

Door: de begeleiding
Na een lange, heftige en gezellige week is de laatste avond aangebroken. De leerlingen zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de bonte avond. Dus het is een lawaai van jewelste.
De dag is afgesloten met een oefening van de trainers. Een omtrek van ieders hand waarbij iedereen wat geschreven heeft. Bij het eten hebben we de cadeau's aan Beate en oma gegeven. Bij het eerste cadeau van de docenten was ze al bijna in tranen, laat staan toen opeens alle leerlingen opstonden om nóg meer te geven. Iedereen heeft een dikke knuffel van Beate gekregen en oma heeft nog een dansje gedaan!
Na het eten hebben alle leerlingen een schriftje met een persoonlijke boodschap van hun kip gekregen, een mooi moment. We hopen dat de leerlingen het schriftje er nog een keer bijpakken om onze woorden, maar ook die van hun medeleerlingen te lezen.
We zijn enorm trots op deze geweldige groep kuikens!
Hopelijk geen tranen morgen op het vliegveld :-)

Door Stefan (gisteravond geschreven)
Het is vandaag de 19e, nog 2 dagen. Vandaag was het echt een super gezellige dag, ik kan het niet anders zeggen. Helemaal bij het kampvuur. Vandaag belde mijn moeder op, ik mis haar heel erg en mijn broers ook. Gelukkig heb ik hier vriendschappen opgebouwt om niet te vergeten. En natuurlijk zijn Suus, Annis en Maarten ook helemaal te gek want ze zijn lief, aardig, zorgzaam en grappig. Maar dat alles kan niet op tegen mijn moederliefde, want mama ik hou van jou en mis je erg veel. Groetjes iedereen en Respect2All.

Door: Kjeld, Richella en Merthe
Hoi allemaal,
Vandaag is de laatste dag, omdat wij zo'n leuke hechte groep zijn geworden zijn de trainingen op de laatste dag heel gezellig. Vanavond wordt de bonte avond ook vast gezellig met de leraren en de trainers. De leraren en de trainers zijn gezellig en erg lief, daarom krijgen we zaterdag zeker heimwee. Morgen is alweer de laatste dag, dat is heel erg vervelend. Maar we verlangen ook weer naar onze ouders. Vandaar dit berichtje dat we in ieder geval jullie heel erg missen.
Xxx Kjled, Richella en Merthe

Door: Myrthe
Het is de laatste avond. Het was een drukke maar vooral leerzame week. Aan de ene kant vind ik het fijn om weer naar huis te gaan, aan de andere kant jammer.Het bezoek aan Auschwitz was heftig, als je daar bent heb je een leeg gevoel van binnen. Pas als je terug bent voel je hoe het was.
Groetjes Myrthe

Door: Anneloes en Michelle
Wat we vandaag allemaal hebben gedaan. We hebben de hele dag trainingen gehad waar we o.a. Een spinnenweb hebben gemaakt waar iedereen verbonden was! We hebben lekker gegeten maar missen wel de Mac! Maar we hebben de koks cadeautjes gegeven en ze waren er super blij mee. We hebben vanavond bonte avond dat wordt echt super gezellig met zijn allen. Morgen weer naar huis en dan meteen door naar de Mac hahaha.
Groetjes van iedereen

Door: Boyd
De week in Polen is er zeker een die ik nooit meer zal vergeten en ik ben blij dat ik hier voor heb gekozen. Vooral mama kip Annis ;-) ik heb haar ten huwelijk gevraagd maar ze heeft me helaas afgewezen hehehe. Maar nog ben ik blij dat ik op iedereen kon steunen.
Maar ik ben ook wel weer blij dat ik naar huis kan naar mn familie.
Mn moeder, vader, 2 broers, opa en oma.

Isis, Kim, Romy, Emmeke en Pleun hebben voorgesteld om af te sluiten met de tekst van 'Make you feel my love' van Adele. Dat hebben zij gezongen en vonden zij bij deze reis passen.

When the rain
Is blowing in your face
And the whole world
Is on your case
I could offer you
A warm embrace
To make you feel my love

When the evening shadows
And the stars appear
And there is no - one there
To dry your tears
I could hold you
For a million years
To make you feel my love

I know you
Haven't made
Your mind up yet
But I would never
Do you wrong
I've known it
From the moment
That we met
No doubt in my mind
Where you belong

I'd go hungry
I'd go black and blue
I'd go crawling
Down the avenue
No, there's nothing
That I wouldn't do
To make you feel my love

The storms are raging
On the rolling sea
And on the highway of regret
Though winds of change
Are blowing wild and free
You ain't seen nothing
Like me yet

I could make you happy
Make your dreams come true
Nothing that I wouldn't do
Go to the ends
Of the Earth for you
To make you feel my love, To make you feel my love


  • 20 Oktober 2011 - 19:20

    Harry:

    Ik heb weer alles gelezen en de stukjes doe jullie deze week hebben geschreven zijn leuk maar ook leerzaam. Ook voor ons. gr h xxxx tot straks

  • 20 Oktober 2011 - 20:14

    Fam Van Den Hoogen:

    wij vonden het ech super dat we op deze manier toch bij jullie konden zijn
    en met jullie mee konden genieten van als wat jullie daar mee maakte
    bedankt voor de mooie verhalen en gedichte
    maar wij kijken uit na de rest van je personnelijk verhalen romy
    p.s. maak de bonte avond niet te bont
    tot zo xxxxx

  • 20 Oktober 2011 - 20:15

    Natasja Berkhof:

    Haha, zoveel liefde daar in Polen dat er zelfs huwelijksaanzoeken gedaan worden ! Ik wens jullie een hele goede reis morgen. Ben blij als je morgen weer thuis bent Pleun, en heel benieuwd naar de uitgebreide verhalen. Kus.

  • 20 Oktober 2011 - 20:28

    Gitty:

    ja de tranen zullen best vloeien van beide kanten, een fijne reis morgen,
    veel liefs en tot straks xxx

  • 20 Oktober 2011 - 20:47

    Moeder Van Stefan:

    nou zeg best heftig om zo iets te leezen stefan wij misen jou ook heel erg maar ik zie jou morgen kan niet afwachten ik tel nu de uuren al en ik wil naturlijk suus annis en maarten bedanken dat stefan dit mog mee maken en dat julie voor stefan goed gezorecht heben en naturijk ook voor die ander kindern ik wil julie heel erg bedanken en ik zie julie morgen al vast een goede reis en slaap leker stefan hou van jou kussssssssssssssssssss tot morgen

  • 20 Oktober 2011 - 21:07

    Bert Kwakkel:

    Naast alle verhalen en verslagen uit Polen zijn alle reacties in de blog heel fijn om te lezen. Het meeleven vanuit thuis is hartverwarmend, soms humorvol en leuk om te lezen.
    Nog één avond dikke pret, een warm kampvuur en morgen weer lekker thuis.

  • 20 Oktober 2011 - 21:44

    Wendelien:

    hallo allemaal

    laatste keer een reactie plaatsen, ik keek iedere avond uit naar de stukjes, benieuwd wat er was geschreven, ben blij dat jullie het allemaal naar de zin hebben gehad.Het wordt afkicken zaterdag voor jullie, nu worden de ouders "kip". we wensen jullie een fijne terugreis en tot morgen op het vliegveld in Eindhoven.
    Trainers en "Kippen" bedankt voor de geweldige week volgens mijn heeft iedereen genoten.

  • 21 Oktober 2011 - 14:37

    Fam Van Den Heuy:

    alles weer veilig aan de grond in Eindhoven,gelukkig. Aan de gezichten te zien zijn ze wel moe maar erg blij om de ouders weer te zien.Nu naar huis en weer gewoone hollandse pot.

  • 21 Oktober 2011 - 16:13

    Moeder Van Stefan:

    ja gelukig zijn ze weer thuis ben echt blij dat stefan weer thuis is en nu leker holanse boeren pot boeren kool met worst mmmmmmmmmm dat vidt stefan heel leker

  • 21 Oktober 2011 - 17:11

    Cain De Chimpansee:

    het was echt super vet leuk met jullie allemaal en zoals ik al zei een frikandel speciaal ;)

    xx Cain de Chimpansee

  • 21 Oktober 2011 - 19:57

    Stefan `t Schaap:

    Hee allemaal deze week was echt de gezelligste heftigste mooiste week van mijn leven als ik zo terug denk denk ik zo van ik wil weer terug naar alle kinderen maar dat kan niet maar gelukkig zie ik ze allemaal naar de vakantie als laatste wil ik nog even kwijt dat jullie allemaal net familie voor mij zijn geweest dankjewel groetjes t schaap stefan

  • 22 Oktober 2011 - 10:24

    Pleun De Papegaai:

    Heb een super week met jullie gehad, heel erg bedankt voor alle mooie ervaringen en gezelligheid. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Respect

Van 14 t/m 21 oktober gaat Helicon VMBO Groen Nijmegen met 20 leerlingen naar Oswiecim, Polen, voor een bewustwordingstraining. Het Auschwitzproject is bedoeld om te laten zien waartoe discriminatie en uitsluiting in extreme vorm kunnen leiden. De trainingen zijn interactief en bestaan uit spelactiviteiten, debat met elkaar en één op één discussies. In de training is veel aandacht voor de bestrijding van alle vormen van discriminatie, zoals homofobie, antisemitisme en islamofobie. De studieweek sluit naadloos aan op het project Respect2All dat Helicon Groen enkele jaren geleden op de school is gestart. De school wil zijn leerlingen laten zien, dat iedereen in de samenleving recht heeft op respect en het recht om geaccepteerd te worden zoals hij of zij is, ongeacht religie, seksuele geaardheid of kleur. Respect2All is een succes geworden. De jongeren ervaren in de trainingen die zij in dit kader kregen, dat zij hoe jong ook kunnen bijdragen aan een harmonieuze samenleving, In 2009 kreeg de school het predicaat Artikel 1 School (school zonder discriminatie). Na de studieweek in Polen worden de leerlingen opgeleid om hun medeleerlingen te trainen. Zo worden zij de Respect2All ambassadeurs voor hun medeleerlingen en wordt het programma ingebed in het curriculum van de school.

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 20640

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

Respect2All naar Polen

Landen bezocht: